Hoppsan sa tanten om minnet eller julmusten från IKEA

Jag lovade en recention av IKEAs julmust, kanske här eller på Instagram.

dryck-julmust-julmust__0178227_PE331248_S4

Jag blev positivt överraskad. Måste säga att jag hade en aning skeptisk inställning till detta. Men när jag skruva av locket och lukta så var doften mild snarare än konstgjort.

Jag tycker IKEAs julmust hade mycket smak, lite ”dov” alltså djupare och inte så söt. Utan hade en god och lång eftersmak av humle. Riktigt gott!
Den hade inte heller så mycket bubblor eller kolsyra vilket sen visade sig när man skruvat på och av korken några gånger. Då det negativa inträffade att den blev avslagen väldigt fort. Och DÅ blev den sötare, tillockmed så det vred sig lite i munnen. Så IKEAs julmust är en dryck att dricka snabbt, direkt och kanske vid bordet eller i farten.

Det är inte en att ta med sig och småsmutta på.

Jag ger den en 3,5 vilket betyder att jag kommer köpa någon gång igen och även rekommendera men inte hamstra!

2 reaktioner på ”Hoppsan sa tanten om minnet eller julmusten från IKEA

Lämna gärna en kommentar!

